Ryan Auto Mall Chrysler Dodge Jeep Ram Of Monticello in Monticello including address, phone, dealer reviews, directions, a map, inventory and more

A member of the Cars.com family

3593 Chelsea Road West
Monticello, MN 55362

Get Directions
Visit Dealer Website

Sales: 763-271-1800

Used Cars: 888-860-5422

Hours Toggle

Sales Department

Sun Closed
Mon 8:30am – 8:00pm
Tue 8:30am – 8:00pm
Wed 8:30am – 8:00pm
Thu 8:30am – 8:00pm
Fri 8:30am – 6:00pm
Sat 8:30am – 5:00pm

Service Department

Sun Closed
Mon 7:00am – 6:00pm
Tue 7:00am – 6:00pm
Wed 7:00am – 6:00pm
Thu 7:00am – 6:00pm
Fri 7:00am – 6:00pm
Sat Closed

Reviews of Ryan Auto Mall Chrysler Dodge Jeep Ram Of Monticello

Overall Rating:

4.6 (out of 5)

93% recommend this dealer

28 total reviews

Showing the most recent reviews from Cars.com and DealerRater.

1.0 (out of 5)

Buyer beware low ball trade offers

Reviewed by Not A Sucker from Monticello,mnJune 01, 2021

Went in to buy a used Jeep Grand Cherokee and everything went great until it came to our trade in value. They gave us a number $6k below "good" market value from KBB. I was shocked and embarrassed for this dealership to try to rip people off this way. The salesman gave me no reason why it was so low, he looked in shock too. He later suggested to get a cash offer from KBB and they would honor it. At this point we were done this this place but i was courious what KBB would offer not even looking at the vehical or driving it. It was $4k more than this dealership offered. Are people not paying attention to what their trade in values are? How is this place still in business?

  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did not make a purchase

Dealer Response

Hi, we're disappointed to hear of the negative experience you had at our location. When you have an opportunity, please reach out to us at (763) 271-1800 so we can try to restore your confidence in our business. Thank you again for taking the time to reach out to us, and we hope to hear from you soon.

Overall Facilities N/A

Customer Service N/A

Buying Process 1

Quality of Repair N/A

Maximum rating = 5

1.0 (out of 5)

Unethical = Ryans sales staff

Reviewed by Mike from Rochester, MNMay 04, 2020

I had an appointment to test drive a truck at 3:30 5/1/2020. (I live two hours away and loaded my family up to come see this vehicle and got off work early) When I arrived at 330, the truck was sitting out. I assumed it was ready for me to test drive. So I started looking it over. Immediately, a sales person said the truck had sold and that they had contacted me via email. I checked my email.... Yes he had emailed me after I had already left and was on the road. I made the appointment at 12:51PM and I was emailed at 1:12PM (while I was driving and already on the road to come test drive the truck). They had sold the truck out from under me My family and I had drove 4 hours round trip for nothing. . Ryan's automall should be ashamed of the sales staff and ethics.

  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did not make a purchase

Dealer Response

We are sorry that this was your experience with us Mike. Unfortunately when you contacted us you only left us your email as a form of communication and we had only that method of contacting you to let you know the vehicle had sold. As you had not left a deposit on the vehicle prior to coming out, the vehicle was available and sold to the first person to see it. As you mention, we did email you immediately that occurred and it is unfortunate that you weren't able to check your email while in transit. We apologize for the inconvenience caused but believe that we acted ethically in our dealings with yourselves and also the folks who had also driven here to see and buy the vehicle.

Overall Facilities N/A

Customer Service 1

Buying Process N/A

Quality of Repair N/A

Maximum rating = 5

5.0 (out of 5)

Awesome

Reviewed by Kurt H. from Monticello MNSeptember 07, 2019

Went into Ryan’s Auto mall after looking at a few other dealerships and so happy I decided to stop in. John was my sales person and he was awesome! I would and will be recommending Ryan’s auto mall to my friends and telling them to ask for John!

  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase

Dealer Response

Hello Kurt, we're happy to hear you had a great experience with John! If there?s anything else we can do to assist you, please don?t hesitate to reach out. Thanks again!

Overall Facilities N/A

Customer Service 5

Buying Process 5

Quality of Repair 5

Maximum rating = 5

About Ryan Auto Mall Chrysler Dodge Jeep Ram Of Monticello

First established in Buffalo MN in 1976 Ryan Auto Mall is a family owned and operated group of dealerships that puts our guest's needs above all else. We know that you have high expectations and as an auto dealer we enjoy the challenge of meeting and exceeding those standards every time.
We are proud eight-time recipients and current 2020 GM Mark of Excellence Award winners and have received DealerRater's MN Dealer of the Year for each of our brands on multiple occasions.
Allow us to demonstrate our commitment to excellence. Whether you are shopping either our Buffalo or Monticello location we are confident you will enjoy the experience.

Ready to buy? Get a price quote before visiting the dealership.

  • Get multiple quotes
  • No cost, no-hassle negotiation
Back to Top