MINI of Portland in Portland including address, phone, dealer reviews, directions, a map, inventory and more

A member of the Cars.com family

9134 SW Canyon Rd
Portland, OR 97225

Get Directions
Hours Toggle

Sales Department

Sun 11:00am – 6:00pm
Mon 9:00am – 7:00pm
Tue 9:00am – 7:00pm
Wed 9:00am – 7:00pm
Thu 9:00am – 7:00pm
Fri 9:00am – 7:00pm
Sat 9:00am – 7:00pm

Service Department

Sun Closed
Mon 7:00am – 7:00pm
Tue 7:00am – 7:00pm
Wed 7:00am – 7:00pm
Thu 7:00am – 7:00pm
Fri 7:00am – 7:00pm
Sat 7:00am – 7:00pm

Reviews of MINI of Portland

Overall Rating:

4.8 (out of 5)

97% recommend this dealer

436 total reviews

Showing the most recent reviews from Cars.com and DealerRater.

1.0 (out of 5)

Do not take you car to them

Reviewed by Tyker from CLATSKANIE ORMarch 09, 2022

If I could give this a ZERO star I would. We came in and paid over $5000 to fix our car. 3200 of it was stuff they found upon inspection. Once we got it back , a month later, my radio did not work. I tried to call and emailed them as well and noone ever returned call. Now fast forward from Dec to now. My car once again started to smoke and smell like burning oil. I took it to my mechanic and he looked and called me with pictured and said that there was no way they had fixed what they said thwy fixed that I needed to call and ask for a refund because they were not honest with us. So I called them and they said bring in the car and we will have loaner. So we traveled over 2 hours to take the car and upon arrival from minute one we were disrespected, talked down to, Accused of lying and then told we had to pay for a diagnostic and put our card on file for the loaner. They were condescending and even pulled us into their office to explain why they(Rob the service manager and Andrew the consultant,)had a right to be in fight mode. I called my mechanic and he was trying to explain to them what he found and once again was rude to the mechanic to the point that my mechanic told them that they were unprofessional and needed to trest people with respect. Thwy said thwy wouldn't refund my money but then said they would give us a partial and literally only gave us 1/8 of the cost thwy changed to mess my car up worse than before. I DONOT recommend them at all. Do not buy from them. They are not honest or respectful.

  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did not make a purchase

Overall Facilities 1

Customer Service 1

Buying Process 1

Quality of Repair 1

Maximum rating = 5

1.0 (out of 5)

They won’t care for you unless your affluent

Reviewed by Thehumblechain from Salem, ORJanuary 28, 2022

I’ve been a life long mini customer. Due to Covid hardships and some complications around a name change my credit score has suffered. I’m sure a lot of people can understand hardships due to Covid. Francis could use training on being empathetic and more polite to his customers. I’ve bought twice as expensive as what I was asking for finance for and was told I had to provide proof of income an 3 references. Never have I ever had to do this. The offer also didn’t take into consideration the amount I wanted to put down and had astronomically high interest rates for a market that wants to give people loans to stimulate it. When I mentioned this to Francis he said he wasn’t the bank and “just sold awesome Mini’s”. That’s all I heard. Nothing else. What an arse.

  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did not make a purchase

Dealer Response

Hello Athena, I’m sorry to learn of the hardships you have experienced and would like to apologize on behalf of our team member for coming across to you as insensitive. I can assure you this is never how we intend for our customers to feel. However, the terms in which outline the financing provided to customers are out of our hands. If you have any continued questions or concerns please reach out to me directly and I would be happy to speak with you. Thank you, 503-291-4901 Roger Botton General Manager

Overall Facilities 1

Customer Service 1

Buying Process 1

Quality of Repair 1

Maximum rating = 5

5.0 (out of 5)

Exceptional Service Experience

Reviewed by Heather from Hillsboro, OregonJanuary 31, 2020

From drop off to pick up, the service was exceptional. My Advisor, Ed Zeissler, was very friendly and made sure I knew exactly what was needed and happening. He answered all of my questions was very personable. The tech, Rick, sent me a video of the vehicle inspection as he did a walk around and discussed my brakes. It was fantastic! I never see the underside of my car. I just felt very at ease and taken care of. I love my Mini and the piece of mind that comes with the knowledgeable friendly confident service that backs it.

  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did make a purchase

Overall Facilities N/A

Customer Service 5

Buying Process N/A

Quality of Repair 5

Maximum rating = 5

About MINI of Portland

Welcome to MINI of Portland Oregon's one and only MINI dealer! Our goal is simple: to provide our customers with the best car buying experience possible. We will assist you every step of the way from selecting the car that best meets your needs to financing and service after the sale through our excellent service and parts departments. We carry the full line of MINI's as well as quality used vehicles. We're a proud member of the Lithia family of dealers doing business in Oregon since 1946. Stop in to MINI of Portland and take a test drive today!

Ready to buy? Get a price quote before visiting the dealership.

  • Get multiple quotes
  • No cost, no-hassle negotiation
Back to Top