Greenway Chrysler Dodge Jeep RAM of Florence in Florence including address, phone, dealer reviews, directions, a map, inventory and more

A member of the Cars.com family

2354 Florence Blvd
Florence, AL 35630

Get Directions
Visit Dealer Website

Sales: 256-263-5392

Used Cars: 256-263-5420

Hours Toggle

Sales Department

Sun 11:00am – 5:00pm
Mon 8:30am – 7:00pm
Tue 8:30am – 7:00pm
Wed 8:30am – 7:00pm
Thu 8:30am – 7:00pm
Fri 8:30am – 7:00pm
Sat 9:00am – 7:00pm

Service Department

Sun Closed
Mon 7:00am – 6:00pm
Tue 7:00am – 6:00pm
Wed 7:00am – 6:00pm
Thu 7:00am – 6:00pm
Fri 7:00am – 6:00pm
Sat 8:00am – 4:00pm

Reviews of Greenway Chrysler Dodge Jeep RAM of Florence

Overall Rating:

3.7 (out of 5)

66% recommend this dealer

47 total reviews

Showing the most recent reviews from Cars.com and DealerRater.

1.3 (out of 5)

Mister

Reviewed by Jim Royce from Hackleburg, alJune 09, 2021

I have been trying to reach the service department for days. I have left my name and phone number several times with no results. I don't know what your problem is but my Dodge needs service. It's looking like I made a mistake buying a dodge.

  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did make a purchase

Dealer Response

Hi Jim, we are disappointed to hear about your recent experience. We pride ourselves on giving excellent customer service and we If you need anything please reach out to our General Manager, Ken Stark, at kenstark@greenway.com. Thank you for your patience.

Overall Facilities N/A

Customer Service 1

Buying Process 2

Quality of Repair N/A

Maximum rating = 5

1.0 (out of 5)

Incompetent Service Department

Reviewed by James from El PAsoJune 01, 2021

This is without a doubt the worst experience that I have had with a dealerships service department. This is going to be a long review, because I want to make sure that I capture all of what was wrong with this experience. THE PROBLEM: My 2017 Ram 3500 Tradesman (Cab and Chassis), failed a DOT inspection due to the emergency brake being inoperable. The brakes were also squealing, so I asked them to check and if they needed to be replaced to go ahead and replace them. This was on a Tuesday morning (25 May 2021), I was told there was only one vehicle ahead of me, and I explained the urgency of needing the vehicle back as soon as possible. I was informed that they understood my situation and would do everything they could to accommodate. THE GREENWAY EXPERIENCE: Later that day I was told that the most likely problem was the emergency brake cables (this was a guess, based on information that I gave them from the DOT inspector), 3 of which needed to be replaced. Also, my truck needed a serpentine belt, oil change, rotors, and brake pads. All of the parts would be in by Thursday (27 May 2021) except the emergency brake cables, which would be a week. Since I was not doing anything, but waiting for my truck to be done, I offered to search for the cables. I asked for the list of part numbers needed and they “obliged”. I was handed the list of parts, which was almost immediately taken from me by the mechanic and handed to their parts department. That was the last I saw of that list. So, I went to AutoZone, told them the make and model of the truck and the requested parts, had them the next day, dropped them off at the dealership and continued to wait. While I waited I noticed a 2021 Dodge Tradesman on the lot talked to a salesman, got approved, and told them when my truck in their service department was complete we could make a deal on the 2021 Tradesman. For the record I had no negative experience with the sales team. I checked on my truck one more time before leaving for the day, and noticed absolutely no work being performed. So, I left, disappointed, but still slightly hopeful that it would all come together. I called Thursday morning (27 May 2021), and was told they would have my vehicle ready that afternoon. I show up around 2 PM, and notice there has been very little progress. I ask what is going on and was informed that the ONE truck mechanic they have is on other projects, (keep in mind the only reason I settled on Greenway is because I was told there was only one vehicle ahead of me). Thursday ends up being a bust, vehicle was not completed, but I was given Friday morning as the new completion date. So, Friday 28 May 2021), I get a call at 9 AM telling me that the cables I dropped off are the wrong parts. Almost a whole 48 hours after dropping them off, they finally put eyes on them to discover they are wrong. So now I’m pretty angry, I asked why they didn’t discover this issue 2 days ago, and was informed on their view of the order a truck goes back together, and how it was my fault for getting the wrong parts. I can accept my share of the blame however, I did ask for a list with part numbers which was given to me and quickly taken away. I then requested to have my vehicle put back together so I can go to a shop in Haleyville, who were confident that they could resolve the parking brake issue quickly. This is at 10 AM, so there was plenty of time for me to get to Haleyville and MAYBE have my truck operational the same day. Upon telling them to reassemble my truck so I could go, I was then asked if I still wanted the serpentine belt changed. This came as quite a shock, since the truck had been there for 3 days already. Three days at Greenway and they still had not changed the Serpentine belt. Since they already had the old one off (they took it off on Tuesday 25 May 2021), I had little choice but to allow them to put the new one on, I was informed it would only take 45 minutes. I left to kill some time, came back an hour la

  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did not make a purchase

Dealer Response

James, we understand your frustrations and know that you have been in communication with our team. We expressed to you that the auto part that you needed was not in stock at the time. At Greenway, we pride ourselves on providing excellent service work for our customers and are disappointed if you feel as though you did not experience this during your visit. We wish you nothing but the best in your future car buying and servicing experiences. Should you wish to discuss your experience further, please feel free to reach out to our General Manager, Shawn Cox, shawncox@greenway.com. Thank you for your patience.

Overall Facilities N/A

Customer Service 1

Buying Process N/A

Quality of Repair 1

Maximum rating = 5

5.0 (out of 5)

Nell H

Reviewed by Nell from Russellville alMay 27, 2021

If you are in the market for a new or used vehicle go by and see David Mayfield he treats everyone like family! You won’t be disappointed.

  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase

Overall Facilities N/A

Customer Service 5

Buying Process 5

Quality of Repair 5

Maximum rating = 5

About Greenway Chrysler Dodge Jeep RAM of Florence

Greenway Chrysler Dodge Jeep Ram of Florence - a new way the right way. We are the home of upfront pricing NO dealer fees non-commissioned salespeople lower taxes a 3-day money-back guarantee and we'll buy your car even if you don't buy ours!
Greenway Chrysler Dodge Jeep always maintains competitive new and pre-owned inventories of Chrysler Dodge Jeep and RAM vehicles. Staffed with experience sales representatives and top trained technicians we're here to provide a fun easy and valuable automotive shopping and service experience. Stop by our dealership today at 2354 Florence Blvd to see for yourself!

Ready to buy? Get a price quote before visiting the dealership.

  • Get multiple quotes
  • No cost, no-hassle negotiation
Back to Top