Dale Willey Chevrolet Buick GMC in Lawrence including address, phone, dealer reviews, directions, a map, inventory and more

A member of the Cars.com family

2840 Iowa St
Lawrence, KS 66046

Get Directions

Sales: 785-371-2705

Used Cars: 785-371-4960

Hours Toggle

Sales Department

Sun Closed
Mon 8:00am – 8:00pm
Tue 8:00am – 8:00pm
Wed 8:00am – 6:00pm
Thu 8:00am – 8:00pm
Fri 8:00am – 6:00pm
Sat 9:00am – 6:00pm

Service Department

Sun Closed
Mon 7:00am – 6:00pm
Tue 7:00am – 6:00pm
Wed 7:00am – 6:00pm
Thu 7:00am – 6:00pm
Fri 7:00am – 6:00pm
Sat 8:00am – 2:00pm

Reviews of Dale Willey Chevrolet Buick GMC

Overall Rating:

3.3 (out of 5)

73% recommend this dealer

138 total reviews

Showing the most recent reviews from Cars.com and DealerRater.

1.0 (out of 5)

Beware of Wil in Service, get your car out of there if

Reviewed by JtownOctober 24, 2022

Beware of Wil in Service, get your car out of there if you are broken down in that town, and you are a retiree, senior citizen and a veteran, he will take as much as he can get out of your pocket that you agree over the phone, get another tow back to Leavenworth post, get as far away from this dealership as you can, these jokers need blacklisted on the Army posts. He stole over 467 dollars after charging the warranty 1200 for what? No receipt ever appeared after I finally got a tow out of there, what part was replaced? The car broke down again, after I got it here. I waited 3 weeks, no transportation,

  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair

Dealer Response

Jtown, please provide us a VIN of your vehicle and/or your full name and phone number for us to find your records in our computer systems. AS of now, we don't know who you are and would like to address your serious concerns and accusations, as our reputation is very important to us as well as how we treat all of our customers. Your experience is very concerning fur us so If you prefer to email me your contact information so you don't have to publish your information, please email me direct at brian@dalewilleyauto.com or call me direct at 785-830-4120. 110-24-2022 at 03:35 PM CST

Overall Experience 1

Customer Service N/A

Quality of Repair N/A

Friendliness N/A

Pricing N/A

Maximum rating = 5

5.0 (out of 5)

I just purchased a car on sat.

Reviewed by Penny October 10, 2022

I just purchased a car on sat. and it was the best experience I have ever had with a car place. Joe was the young man who sold me the care and I cant say enough about him I was so at ease with everything no pressure at all everyone was there to help. I really felt like I was hanging out with friends instead of buying a car and I appreciate that. Your company is blessed to have these employees working for you. Thank you for everything so happy with the car.

  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car

Dealer Response

Thank you so much for taking the time to share your feedback with us! We work hard to make sure our guests have an awesome experience. We will share your comments with our team and we look forward to working with you again down the road. Best regards, The Dale Willey Automotive Team

Overall Experience 5

Customer Service 5

Quality of Repair N/A

Friendliness 5

Pricing N/A

Maximum rating = 5

1.0 (out of 5)

Don't buy a used car from Dale Willey!

Reviewed by andygillkuSeptember 10, 2022

Don't buy a used car from Dale Willey! I bought a used car last weekend, and had the expectation when paying almost 10K that there are no active critical problems with the car that were not disclosed. Fit for purpose, basically. It was represented as safe and drivable. I took delivery, and that night found that the car was leaking excess fluid when parked. (I have pictures on my Google map review) The next business day, I took it back to the dealer, and got it diagnosed. The part that connects the passenger-side front wheel to the axel was losing lubricant, and was going to fail shortly. When it fails (in the next few days, I'm told) it could cause several thousand dollars of damage. The fix was quoted as $450 out of pocket in a local repair shop. I asked them to address this, in their repair center, at their expense, given it was a problem before I took possession of the car. Dale Willey refused, despite several reasonable attempts to hold them responsable. - Steve Cain, sales manager, representing that they did not know, because they do not check the hubs, because they only check for safety issues, and this is not something they would have looked at. However, when talking to the mechanic the next day about the needed repair, they had just replaced the *other side connection* a few days ago, and choose to leave the (slowly leaking) connection alone. So a reasonable conclusion is they do check the hubs, and if one needs to be replaced, it would be common sense to assess and/or replace the other, especially if leaking. - Steve then fed me a line about how he can not help customers with problems like this, because it would show favoritism, and open him up to a class action lawsuit. After reflecting on this, I politely called BS, and he started yelling at me, stating to the effect of "The answer is No! I will not fix your car!". At this point I promptly left the store. - I talked to the general manager the next day, and he said that it is unreasonable to expect that the car does not have problems like this, and even if they knew about the issue, it was my responsibility to take the car for an outside assessment first. Which means that they do not stand behind their cars, and when buying there can be many, perhaps known to them, issues that are not disclosed. Caveat Emptor, basically. Fit to drive off the lot, but not fit to drive. Don't buy from them, because they do not consider a wheel seizing up as a safety issue. In summary, it seems completely unreasonable to need to spend $450 on fixing an issue that was known, or should have been known, by the dealer, and would leave the car undrivable in a handful of weeks. It might be that the sales team did not know what the mechanic did, but in that case you say sorry, and fix it, not yell at your customers. One star, will not be going back, will encourage others to also not use the dealer.

  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car

Dealer Response

Thank you for sharing your experience with us. We strive to ensure an excellent experience and we want to learn more about what took place. Please contact us at your convenience. Respectfully yours, Brian Edmondson - Dale Willey Automotive Management Team - 785-830-4120 - brian@dalewilleyauto.com

Overall Experience 1

Customer Service 1

Quality of Repair N/A

Friendliness 1

Pricing N/A

Maximum rating = 5

About Dale Willey Chevrolet Buick GMC

Welcome to Dale Willey Automotive in Lawrence

As a Lawrence Chevrolet Buick GMC dealer we offer all of our customers a fantastic selection of both new and used Chevrolet Buick and GMC vehicles. Dale Willey Automotive takes pride in the products we sell the service we offer to customers and of course the vehicle you drive.

Ready to buy? Get a price quote before visiting the dealership.

  • Get multiple quotes
  • No cost, no-hassle negotiation
Back to Top