Costa Mesa Buick GMC in Costa Mesa including address, phone, dealer reviews, directions, a map, inventory and more

A member of the Cars.com family

2600 Harbor Boulevard
Costa Mesa, CA 92626

Get Directions

Sales: 657-212-9823

Used Cars: 657-212-3645

Hours Toggle

Sales Department

Sun 10:00am – 8:00pm
Mon 9:00am – 9:00pm
Tue 9:00am – 9:00pm
Wed 9:00am – 9:00pm
Thu 9:00am – 9:00pm
Fri 9:00am – 9:00pm
Sat 9:00am – 9:00pm

Service Department

Sun Closed
Mon 7:00am – 6:00pm
Tue 7:00am – 6:00pm
Wed 7:00am – 6:00pm
Thu 7:00am – 6:00pm
Fri 7:00am – 6:00pm
Sat 8:00am – 2:00pm

Reviews of Costa Mesa Buick GMC

Showing the most recent reviews from Cars.com and DealerRater.

1.0 (out of 5)

I preface this review with the fact that I have never

Reviewed by MattOctober 23, 2022

I preface this review with the fact that I have never left a negative review for any business and understand that people have bad days, products have occasional issues, etc. However I feel compelled to make the dealership owner group and other potential customers aware of the unethical and potentially illegal false advertising practices employed at the Suburban Buick, GMC and Cadillac of Costa Mesa. Without further ado, here's the tale of my attempted experience in buying a new 2022 GMC 2500 HD from Manny and his team at Suburban. I'd been looking high and low for a few months for a GMC 2500 Long Bed, Double Cab, 6.6 gas, 4x4, lower trim level. Of course I could order one but I wasn't excited about paying MSRP for a vehicle that the dealership only has to order and has no other risk or expenses involved in the transaction. When I stumbled on this particular truck at Suburban, the price was well below MSRP. So even though I'm located in Kansas and the truck was in California I got a quote for shipping and called up the dealer to ask about handling the transaction remotely and for a video walk-around of the truck. Salesman Number 1 (can't remember his name) said it wasn't possible for them to do sales remotely and I must be present. I said that seems odd but send me the video and I'll book a flight to do the paperwork. Waited a day and no video. Call back the next day and #1 answers the call. Asked him where the video was and without answering transfers me to Salesman #2, Manny Heredia. I explain my interest and ask for the video. Quicker than a scalded cat, Manny said I have to tell you that the vehicle is no longer on sale, the price has gone up. I replied, "On sale? It's been the same price on your website for at least a week since I saw it and it never once was listed as a sale price or provided a date the sale would expire. So how was it "On Sale" He responded things go on sale all the time and the sale is over now on this one. Maybe it will be on sale again in the future. The price was raised by approximately $3,000. Now I'm no big city lawyer but how this vehicle ironically changed price from one day to the next once they learned of my interest seems suspect. It wreaks of a classic bait and switch technique that makes peoples stomach turn at the thought dealing with car salesmen. This outfit is more crooked than a barrel full of fish hooks, and as for Manny why he's slicker than a boiled onion.

  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a new car

Dealer Response

Thank you for the review. We apologize that your experience didn't live up to our standards.

Overall Experience 1

Customer Service N/A

Quality of Repair N/A

Friendliness N/A

Pricing N/A

Maximum rating = 5

1.0 (out of 5)

I went in to Suburban Cadillac of Costa Mesa, CA to

Reviewed by rbryttegardJuly 03, 2022

I went in to Suburban Cadillac of Costa Mesa, CA to purchase the XT5 I had been leasing through GM Financial, which was at its lease termination with option to purchase at set/fixed price. Intention was to do this as a cash purchase - a seemingly very straightforward purchase of what was virtually my own vehicle anyway. As part of finalizing the paperwork, Suburban Cadillac insisted that I had to pay $995 for a safety inspection of my vehicle. After much back and forth with Suburban, and as they would not shift away from this, I finally relented, just to move on with things. Astoundingly (or maybe not, in hindsight), Suburban never performed any safety inspection, never provided any safety report/recommendation, etc. No one from Suburban ever had the keys to the car, didn't take it into the shop, didn't look under the vehicle, didn't open the hood, etc. Basically, the $995 'safety inspection' was just a farce, really more like a fraud. Just a way to extort money from customers, while providing no added-value and no added-service. I would strongly advise folks to avoid this dealership, or proceed with Suburban only with great caution and skepticism. Suburban Cadillac does not appear to be a trustworthy or ethical dealership - to say the least.

  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car

Dealer Response

Hi, we work hard to provide a fantastic experience to everyone. It's discouraging to see that you had a negative experience. Please contact us at (714) 881-5265 when you have an opportunity, and we will be more than happy to try and turn your experience around.

Overall Experience 1

Customer Service 1

Quality of Repair N/A

Friendliness 2

Pricing N/A

Maximum rating = 5

5.0 (out of 5)

My family and I had visited the dealership regarding a

Reviewed by malopez3May 07, 2022

My family and I had visited the dealership regarding a 2018 Mazda CX-5 that had been advertised. Unfortunately, the car had been sold. But the salesperson answered several questions I had regarding the used car market which was very informative and appreciated.

  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car

Dealer Response

Hello, we're happy to hear you had such a positive experience with our team! If you have any further questions, please give us a call. We're always happy to help!

Overall Experience 5

Customer Service 5

Quality of Repair N/A

Friendliness 5

Pricing N/A

Maximum rating = 5

About Costa Mesa Buick GMC

Here at Costa Mesa Buick GMC, it is our mission to be the automotive home of drivers in the Costa Mesa, CA area. We provide a vast selection of new and used vehicles, exceptional car care and customer service with a smile! Speaking of new Buick, GMC models, you have your pick of our showroom. Our local dealership keeps a great stock of used cars, trucks, and SUVs in inventory. With competitive prices offered on every pre-owned model for sale on our lot, you won't find a reason to visit any other dealership in Costa Mesa.

Ready to buy? Get a price quote before visiting the dealership.

  • Get multiple quotes
  • No cost, no-hassle negotiation
Back to Top