3601 S Shiloh Rd
Garland, TX 75041

Get Directions

Sales: 972-525-9959

Used Cars: 972-525-9569

Hours Toggle

Sales Department

Sun Closed
Mon 9:00am – 9:00pm
Tue 9:00am – 9:00pm
Wed 9:00am – 9:00pm
Thu 9:00am – 9:00pm
Fri 9:00am – 9:00pm
Sat 9:00am – 9:00pm

Service Department

Sun Closed
Mon 7:00am – 7:00pm
Tue 7:00am – 7:00pm
Wed 7:00am – 7:00pm
Thu 7:00am – 7:00pm
Fri 7:00am – 7:00pm
Sat 7:00am – 4:00pm

Reviews of Randall Reed's Planet Ford 635

Overall Rating:

4.3 (out of 5)

88% recommend this dealer

553 total reviews

Showing the most recent reviews from Cars.com and DealerRater.

1.0 (out of 5)

This has to be the worst dealer ship in the USA.

Reviewed by Nikki JacksonApril 05, 2023

This has to be the worst dealer ship in the USA. I've only returned here because I thought I was returning for a warranty issue with the dealership. I own a 2018 Ford Transit. The AC went out and was repaired by Planet Reed and 11 months later it was out again and I felt I had to go back to them. It went out 9 months later and again I felt the part was under warranty and I had to return to this place and again the AC went out for a 3rd time withing a year and again I was back at Planet Reed. They had really messed up a lot and it's too much to even write. This is the ultimate mess up here and no one is left paying but me. Here is the latest mess up. My 2018 Ford van broke down 10/29 while I was traveling. I was almost to Austin TX and I had the van towed to Plant Ford in Dallas. The service manager called me and was diagnosed with motor failure. I told them I had an extended warranty. I later received a call that I was advised I was out of warranty. I was provided me a receipt that my van had 125,376 miles. (376 miles out of warranty) and estimated almost 11k to repair. I had the van towed to a different shop on Nov 4th that said they could possible do it for 8k. After being delayed for too long I had the van towed to Rockwall Ford Nov 20th. Rockwall Ford and advised me since I have a 96 loyalty score with Ford to reach out to Ford's Corporate office to request financial assistance. This was the first time I knew of or had heard that Ford's corporate office even had such a plan. It took until Dec 16 for Ford to agree to pay something and until Jan 4th for Ford to say they would pay 60 %. That left me paying almost 4k. Now I got on the phone to ask Ford for a complimentary additional extended warranty on the whole van since I've had so many problems. I've had the air conditioner replaced 3 times. The first time was 9 months after purchase. My husband over heard me say the van had 125, 376 miles on it. He corrected me that the van only has 123,583 miles at that time. I told him he must have mad a mistake. He pulled up a photo he had taken on his drive home from picking up the van. This would mean I was under warranty this whole 77 days without my van. I own a business and had to turn down a lot of business due to not having my van. I've lost a documented over 27k in revenue, I paid Planet Ford $170 diagnostic, I paid $3800 out of pocket and I spent 2k on a rental car. None of this would have ever been an issue had Planet Ford not told my warranty company the wrong mileage. I believe Planet Ford acted in bad faith because they can get more money from me that from a warranty company. I deserve to be compensated. I reached out to Planet Ford and was only told to contact their attorney. Planet Ford never even said I'm sorry". I have a 11 minute conversation recorded between me and the service manager, i'll call him A.S. where he told me they're not willing to do NOTHING. The company's attorney did phone me around the end of January and said the was going to get PF to at least file with my warranty company and I never heard from him again. As of today April 5th I'm still on the losing end. I filed a complaint with the BBB and Planet Ford lied and said I REFUSED financial assistance through his company. You have to know a lie when you hear one. Why on earth would I refuse financial assistance on a 11k bill. PF never even offer to give me my diagnostics fee back. This is the worst company ever and I hope someone read this til the end.

  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair

Overall Experience 1

Customer Service N/A

Quality of Repair N/A

Friendliness N/A

Pricing N/A

Maximum rating = 5

5.0 (out of 5)

Greg Lusk and the crew were very professional at handling

Reviewed by Ncyjo1February 20, 2023

Greg Lusk and the crew were very professional at handling all aspect of me receiving my SUV.

  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car

Dealer Response

Thank you for choosing Planet Ford 635 for your new SUV! We are happy to read that Greg and our team were helpful and professional. Please let us know if you need anything additional. We're always here to help.

Overall Experience 5

Customer Service N/A

Quality of Repair N/A

Friendliness N/A

Pricing N/A

Maximum rating = 5

2.0 (out of 5)

I’m not happy at all.

Reviewed by juliuswashintonFebruary 13, 2023

I’m not happy at all. No solution was presented to fix my the problem.

  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair

Dealer Response

Julius, customer care is always our top priority. We understand our management team worked with you and explained that the part that was not purchased nor installed by our dealership was not correct. Upon your insistence that it was what you wanted, the team programmed your vehicle and even did so at no charge. We do all we can to let our customers know about the health and status of their vehicle and what they opt to do is up to them. Should you have any additional questions or need anything further, please e-mail us at social@planetford635.com.

Overall Experience 2

Customer Service N/A

Quality of Repair N/A

Friendliness N/A

Pricing N/A

Maximum rating = 5

About Randall Reed's Planet Ford 635

At Randall Reed's Prestige Ford in Garland TX (serving Dallas) we pride ourselves on providing award-winning service selection & savings. Our #1 goal is to take care of you & your auto needs. Whether you're buying a new Ford F-150 Super Duty Mustang Edge Explorer purchasing a pre-owned car truck SUV and hybrid or need to service your vehicle we're here every step of the way. Prestige is a one-stop shop. In addition to sales & service we offer Quick Lane a Collision Center Parts & After-Market Departments & custom vehicles. Prestige was designed with you in mind & has amenities for your comfort during your visit.

Ready to buy? Get a price quote before visiting the dealership.

  • Get multiple quotes
  • No cost, no-hassle negotiation
Back to Top