Eddie Gilstrap Motors, Inc. in Salem including address, phone, dealer reviews, directions, a map, inventory and more

A member of the Cars.com family

207 S Main St
Salem, IN 47167

Get Directions
Hours Toggle

Sales Department

Sun Closed
Mon 8:00am – 7:00pm
Tue 8:00am – 7:00pm
Wed 8:00am – 7:00pm
Thu 8:00am – 7:00pm
Fri 8:00am – 7:00pm
Sat 8:00am – 4:00pm

Service Department

Sun Closed
Mon 7:00am – 5:30pm
Tue 7:00am – 5:30pm
Wed 7:00am – 5:30pm
Thu 7:00am – 5:30pm
Fri 7:00am – 5:30pm
Sat 7:00am – 1:00pm

Reviews of Eddie Gilstrap Motors, Inc.

Overall Rating:

4.7 (out of 5)

93% recommend this dealer

76 total reviews

Showing the most recent reviews from Cars.com and DealerRater.

1.0 (out of 5)

Worst dealership in Southern Indiana

Reviewed by xx from Salem IndianaFebruary 23, 2021

I purchased a new 2020 Ford Edge that in 2 months my wife drove for a total of about 3 weeks and was very patient until the owner made some rude comments and next thing you know he refuses to sell us a new car and make it right and he even told my I was rude to a salesman that I have never talked to and also to the finance guy because I told him the car was junk. I tried to work with them but the owner is only looking out for his profits. I highly recommend finding another dealership one that will take car of you as a customer and stand behind their product.

  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase

Dealer Response

Hi Chris Knight. I would like to take this opportunity to clarify. We don't build them, we only sell them and we did everything in our power to satisfy you. Steve, our owner, sat down with you and contacted Ford who offered to make sure you were not one penny short and not losing any money to get you out of the Edge that was causing you trouble. Instead of the same type vehicle you had, you wanted a more expensive model. Since you wanted a more expensive SUV, a Ford Explorer. It would cost $4500 more. We called Ford who offered an additional $2000 discount, So you could get out of the Edge and into an Explorer. Afterwards, you told the Ford rep you wanted to buy elsewhere, which is perfectly fine. Your neighbor called in and cussed out our receptionist. You cussed at our General Manager, owner and Vice President, when all we looked to do was help. Our employees are valuable to us and do not deserve verbal abuse. We wish you all the luck in your future vehicle shopping, elsewhere.

Overall Facilities N/A

Customer Service 1

Buying Process 1

Quality of Repair 1

Maximum rating = 5

5.0 (out of 5)

jkseacat5877@aol.com

Reviewed by Janice Seacat from Pekin,INMarch 11, 2020

Kevin Rose and Jay was so patient with me I change my mind several time but they took it all in stride and made the purchase painless they were great!!!

  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase

Overall Facilities N/A

Customer Service 5

Buying Process 5

Quality of Repair 5

Maximum rating = 5

3.7 (out of 5)

2011 Ford Fusion power steering repair work

Reviewed by Tony Richards from Palmyra, IndianaFebruary 27, 2020

long wait for parts and repair. no loaner vehicle for11 days, had to take back fusion very same day I picked it up, after paying 2000.00 dollars, because I got the same alrms of the problem I went in to get repaired , shocked and dissappointed,then had to spend another 700.00 for couple things they should have caught. How would you feel? also, there was a Recall for this problem, but dealer said car had too many miles to do recall repair work. Hard to believe that is right. I wish I could get some of recall service paid for!

  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did not make a purchase

Dealer Response

Hi Tony. The manufacturer has control over recalls, not us personally. We are at their mercy just like you. The recall cut off for this 2011 Fusion was at 8 years or 100K miles. Your grandsons car has over 150K miles on it. We provide loaners as a courtesy when we can, however it is not something we can always do depending on whether we have a car available. Most dealers do not offer them at all. We did offer to do the second repair at no labor cost to you if you covered the parts. Again the recall standards are set by Ford and beyond our companies control, so I am disappointed to see that held against us. Regardless we appreciate your business and thank you for your feedback.

Overall Facilities N/A

Customer Service 4

Buying Process N/A

Quality of Repair 3

Maximum rating = 5

About Eddie Gilstrap Motors, Inc.

Eddie Gilstrap Motors would love to assist you with your next New or Used vehicle! Stop by for a test drive. After all thats really the best way to get to know a vehicle. And you can get to know us better too. We are family owned and operated by the Motsinger family. We've been in the business for over 80 years. We're proud recipients of the prestigious President's Award. We believe in a no-pressure sales environment. Our service department offers complimentary local shuttle service. There's no better place to get your new vehicle. Let us prove it.

Ready to buy? Get a price quote before visiting the dealership.

  • Get multiple quotes
  • No cost, no-hassle negotiation
Back to Top