Lewiston Auto Co., Inc. in Lewiston including address, phone, dealer reviews, directions, a map, inventory and more

A member of the Cars.com family

300 Debra Dr
Lewiston, MN 55952

Get Directions
Visit Dealer Website

Sales: 507-205-4532

Used Cars: 507-205-4574

Hours Toggle

Sales Department

Sun Closed
Mon 8:00am – 7:00pm
Tue 8:00am – 5:00pm
Wed 8:00am – 5:00pm
Thu 8:00am – 7:00pm
Fri 8:00am – 5:00pm
Sat 8:00am – 2:00pm

Service Department

Sun Closed
Mon 8:00am – 5:00pm
Tue 8:00am – 5:00pm
Wed 8:00am – 5:00pm
Thu 8:00am – 5:00pm
Fri 8:00am – 5:00pm
Sat 8:00am – 2:00pm

Reviews of Lewiston Auto Co., Inc.

Overall Rating:

4.5 (out of 5)

87% recommend this dealer

37 total reviews

Showing the most recent reviews from Cars.com and DealerRater.

1.0 (out of 5)

Screwed an 18 year old kid over

Reviewed by Buyerbeware from Rochester MNNovember 19, 2020

Do not buy a vehicle here. I repeat do not buy a vehicle here. They screwed a 18 year old over buying his first nice car. Car dies the 3rd day owned brought it back will not fix it despite warranty and having what is wrong with it from reputable mechanic as it is a $750 fix. When he tries to trade it back they take $1900 of the sale price for fixes. I again say do not buy a vehicle here. Have had it back to be fixed for weeks at a time but refuse to do it correctly to fix the problem.

  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase

Dealer Response

Buyerbeware: We are very sorry that your son has had issues with the 2015 Chevrolet Captiva that we sold him back on 7/18/20 with 155K miles. We have had a very hard time getting the vehicle to act up when it comes in for repairs to the point of being able to diagnose what is causing the rough running engine concern he has been having. Trying to track down an intermittent concern that we can't always get to duplicate can be exhausting and frustrating for you and for us as well. We feel that we have finally gotten to the bottom of the concern this last repair we made on 12/4/20 when we repaired the exhaust cam shaft actuator and an oil leak that was causing issues with a spark plug. We hope that this resolves the concern and everything is operating to your satisfaction. We apologize it took so long to find and diagnose the problem. In our defense, we would like to say that in no way have we ever left your son in a situation where he was out of pocket any money for repairs, ever left him stranded without transportation, and in no way ever refused to repair the vehicle way beyond any warranty that was given at the time of sale. Your "Reputable Mechanic" wanted us to throw parts at an A/C compressor to resolve a rough running engine issue. We weren't going to do that without knowing it would resolve the issue, and there is no way that it could have. As for the $1,900 that we were going to "Charge" him to get out of the vehicle, that was over 3 months after the purchase in July and the additional charges were to upgrading to a more expensive vehicle. We believe we have bent over backward to help resolve the issues with the Captiva. If you feel as well, we would very much appreciate you re-evaluating your review. Thank you for giving us the chance to resolve the issues and explain our position.

Overall Facilities N/A

Customer Service 1

Buying Process 1

Quality of Repair 1

Maximum rating = 5

1.0 (out of 5)

COVID concern

Reviewed by Diane from RochesterJuly 24, 2020

Here for oil change. I have bought majority of vehicles here but first time back since COVID-19 and was surprised not a single employee wearing a mask. Which makes me very concerned about getting back into my vehicle after having it serviced and no place to sit outside so had my mask entire time while waiting and in vehicle on way home till I could disinfect.

  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did make a purchase

Dealer Response

Diane: We are sorry to hear that you were concerned about your safety during your last visit to our dealership. We are following CDC and Gov. Walz's guidelines for COVID 19. At the time of your visit, masks were not required. As of Saturday, July 25th, masks are now a requirement to enter indoor facilities at our dealership so all our staff and customers are now wearing masks/face coverings. Rest assured, your vehicle is cleaned and sanitized before giving the keys back to you. As for outdoor seating, it is not something that is required by the CDC or Gov. Walz, but we can accommodate such a request and will do what we can to have a place to rest outside our dealership because of your suggestion. We are always looking to improve to accommodate our customers experience to make sure it is safe and inviting.

Overall Facilities N/A

Customer Service N/A

Buying Process N/A

Quality of Repair N/A

Maximum rating = 5

5.0 (out of 5)

My First Truck - 2006 Honda Ridgeline RTL

Reviewed by Karl P. from Rochester, MNDecember 24, 2019

From start to finish, the communication was exemplary! The salesman answered all of my questions and even took the time to show me all the perks and accessories that came with the vehicle. Without a doubt, I will definitely recommend this dealership to both friends and family! Thanks for making this a memorable first time truck purchase!

  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase

Dealer Response

Hello, thank you for taking the time to let us know how we did. We're glad to hear that you had a positive car buying experience with us. Your recommendation means so much to us and we're so happy to have earned it! Enjoy your new car!

Overall Facilities N/A

Customer Service 5

Buying Process 5

Quality of Repair 5

Maximum rating = 5

About Lewiston Auto Co., Inc.

Welcome to Lewiston Auto where we have been providing great deals on new and used vehicles and service since 1920. We are committed to offering honesty and integrity in every transaction and we work hard every day to ensure that our customers are satisfied. But don't take our word for it listen to our customers. Over 98% of them are either "Completely Satisfied" or "Very Satisfied" with us. Now that's customer satisfaction! Located in Lewiston at 300 Debra Drive we're a short drive away from Winona via US-14 W. Car buyers from Rochester and La Crosse can take a scenic drive and reach our dealership in about 45 minutes.

Ready to buy? Get a price quote before visiting the dealership.

  • Get multiple quotes
  • No cost, no-hassle negotiation
Back to Top